după Mircea Cărtărescu
scenariul Mihaela Lichiardopol
dramatizarea Geanina Jinaru-Doboș
Data premierei: 29.06.2017
Durata spectacolului: 2h
Locația: Sala 2
Distribuția
Scriitorul VICTOR MANOVICI
Reportera, Femeia-fluture ALINA ILEA
Bărbatul I. CĂTĂLIN URSU
Bărbatul C. CĂLIN STANCIU JR.
Bărbatul R. ROBERT COPOȚ
Bărbatul Z. ADRIAN JIVAN
Bărbatul P. BOGDAN SPIRIDON
Bărbatul A. FLAVIUS RETEA
Barmanul CONSTANTIN TOVARNIȚCHI
Femeia C., Rodica ANA MARIA COJOCARU
Corporatistă, Irina DANIELA BOSTAN
Irlandeza, Petruța AMALIA HUȚAN
Corporatistă, Fantoma contesei CRISTINA DUMITRU
Adriana, Franțuzoaica ROBERTA POPA
Corporatistă, Animatoarea LUMINIȚA TULGARA
Corporatistă, Ester PAULA MARIA FRUNZETTI
regia artistică Mihaela Lichiardopol
scenografia GETA MEDINSKI
muzica GABRIEL ALMASI
video design SEBASTIAN HAMBURGER
În De ce iubim femeile este vorba, fără îndoială, despre bărbați, nicidecum despre femei. O colecție de mărturisiri despre inevitabila oglindă în care se văd atunci când privesc în ochii femeilor: ai femeilor lor, ai femeilor care ar fi vrut sau care ar fi putut să fie ale lor, ai femeilor care nu vor fi niciodată ale lor. Complicată, aspră oglindă, care îi ațâță mai rău decât capa roșie, câtă vreme bărbații se reflectă în ea exact așa cum sunt în acel moment: timizi sau mitocani, viteji sau lași, sinceri sau poltroni, cinstiți sau evazivi. Departe de a fi o odă închinată femeii, De ce iubim femeile reprezintă confesiunea masculină absolută (și asta nu înseamnă întotdeauna ceva măgulitor). În cotidianul cu străfulgerări fantastice al universului lui Cărtărescu, bărbații posedă, părăsesc, domină, ucid prin absență. Dar în același timp, bărbatul recitește femeia cu semnele fabulosului, ale misterului – ale absolutei dependențe, în fond – aceasta fiind traducerea teribil de concretă a unor căutări care durează de la începuturile timpului.
Iar răspunsul final, definitiv, de bărbat care s-a privit în oglinda tuturor femeilor pe care le-a întâlnit este: „Norocosule!“. (Codruța Popov)